Mount Fuji was mij gunstig gezind vandaag

door Ron

Nou wees maar voorbereid om veel Mount Fuji foto’s te zien in dit verslag. Want ja daarvoor kwam ik uiteindelijk hier plus hij is overal vandaan te zien.

Toen ik om 5 uur vannacht wakker werd toch even uit het raam gekeken. Het beloofde een mooie dag te worden. De wolken in de lucht waren bijna allemaal weg. Zoals je ziet aan de grond nog niet. Het uitzicht vanuit mijn kamer is inderdaad geweldig.

Om half zeven vanmorgen was ik al op. Tja dat krijg je als je om half elf naar bed gaat. Kon ik mooi Pim nog even bellen voordat hij zou gaan slapen. Was een rommelig gesprek ik nog duf van de nacht en Pim wat duf omdat hij bijna ging slapen. We hebben het maar kort gehouden. Om 08:50 de bus naar het Fuji Shibazakura Festival genomen. Volgens het bordje bij de kaartverkoop stonden de bloemen nog voor 50% in bloei. Best aardig dacht ik zo. Na een rit van veertig minuten betrad ik het terrein. Nou ik kan je vertellen dat je van die vijftig procent beter 20 à 25% kunt maken. Zo gaan die dingen. Beetje rond gewandeld. Genoten van de bloemen die er nog wel waren en natuurlijk van Mt. Fuji.

Om half elf arriveerde ik weer op Kawaguchiko Station. Vandaar via mijn hotel naar de kabelbaan gelopen om een bezoekje te brengen aan Mount Tenjo. Alleen een ticket omhoog gekocht. Tijdens de rit omhoog raakte ik aan de praat met Runi uit Noorwegen. Samen beetje rond gelopen. Was niet veel te beleven. Dacht ergens gelezen te hebben dat er ook een tempel moest zijn. We volgde een pad verder omhoog en kwamen bij iets uit maar om het nu een tempel te noemen.

Tja, niet echt. Het uitzicht was wel geweldig.
Nog even ter bewijs dat ik daadwerkelijk zelf weg ben en niet de plaatjes van het web pluk.

Na die prachtige tempel zijn we de berg afgewandeld. Weet trouwens niet wat voor soort bijen ze hier hebben maar deze bijen waren vliegende monsters. Zijn wel vier keer zo groot naar mijn idee. Erg genoten van de wandeling de berg af. Lekker rustig. Nou ja op het geouwehoer van Runi en mij na dan.

Eenmaal beneden door gelopen naar het station waar we elkaar gedag hebben gezegd. Hij door naar zijn volgende bestemming en ik moest maar eens lekker gaan lunchen. Leuk tentje zag er gezellig uit.

Dikke noedels genomen met paddenstoelen, kool, zoete aardappel, etc. Het eten werd geserveerd in een grote gietijzeren pot. Erg leuk en lekker.

Na al die hartigheid ben ik even gaan relaxen op de kamer met een ijsje die ik onderweg nog even snel had gehaald. Richting het einde van de middag heb ik een paar haltes met de trein afgelegd om nog een bezoekje aan het Arakurayama Sengen park te brengen. Tegen half zes arriveerde ik bovenaan de berg. Was weer even flink wandelen. Goed voor de conditie zullen we maar zeggen. Het wachten voor de zonsondergang kon beginnen. Leek mij namelijk een goede plek om de laatste foto van de dag te maken van die gekke berg.

Was best gezellig met een Nederlands stel staan praten en later met twee Franse dames. Ook video belde  Naoko nog om te zeggen dat ze met een interview op tv zou zijn om zes uur.  Ze had al snel door dat ik niet in het hotel was. Heb beloofd het later op Facebook terug te kijken. Na de foto’s, gesprekken en telefoongesprekken nog nipt de trein gehaald en mijzelf een half uur station hangen bespaard.

Tijd om Mt. Fuji weer te verlaten en richting Matsumoto te gaan morgenochtend.